1982年バート・バカラックの作で映画「ナイト・シフト」のサウンドトラックとして使われた
その時歌ったのがロッド・スチュワート

その後1985年にディオンヌ・ワーウィック、グラディス・ナイツ、
エルトン・ジョン、スティービー・ワンダーのコラボ盤が
エイズ撲滅運動のキャンペーンのチャリティシングルとしてレコーディングされ
300万ドルを超える大ヒットなった

ロッド・スチュワートとコラボ盤では歌詞が少し異なっている
'And then if you can't remember' ・・・ロッド・スチュワート
'And then if you can remember' ・・・コラボ盤
まったく逆の意味
どちらがいいのかな~

************************

こんな気持ちになるなんて考えてもみなかった
僕としては
君のことをとても愛していると
伝えるチャンスがあってよかった

もし僕が遠く去らなくてはならなくなったら
その時は目を閉じて
今日の僕たちのことを思ってごらん
そうしてもし思い出すことが出来なかったなら

微笑み続けて 輝き続けて
いつでも僕のことを頼りにしていいんだよ 本当さ
そのための友達じゃないか
良いときも 悪いときも
いつだって君のそばにいる
そのための友達じゃないか

前に聞いたかもしれないけど
もう一度言うよ
僕の気持ちに揺るぎはない
君の事をどんなにか愛しているか分っているだろう

もし僕が遠く去らなくてはならなくなったら
その時は目を閉じて
僕たちがこの日をどう感じたか思い出してごらん
そうしてもし思い出すことが出来なかったなら

微笑み続けて 輝き続けて
いつでも僕のことを頼りにしていいんだよ 本当さ
そのための友達じゃないか
良いときも 悪いときも
いつだって君のそばにいる
そのための友達じゃないか

****************************

Oh I, never thought I'd feel this way
And as far as I'm concerned
I'm glad I've got a chance to say
That I do believe I love you

And if I, I should ever go away
Well than close your eyes
and try to feel the way we do today
And then if you can't remember

Keep smiling (smiling)
Keep shining (shining)
Knowing you can always count on me
for sure
That's what friends are for
For the good times (good times)
and the bad times (bad times)
I'll be on your side forevermore
That's what friends are for
Yeah

And I, though you heard it all before
Well I'll tell you one more time
So I can be completely sure
So you know how much I love

And if I should ever go away
well then close your eyes
and try to feel the way we feel this day
And then if you can't remember

Keep smiling (smiling)
Keep shining (shining)
Knowing you can always count on me
for sure
That's what friends are for
Oh in good times (good times)
and in bad times (bad times)
I'll be on your side forevermore
That's what friends are for

ビデオはあまり好みではないけれど歌は最高
ロッド・スチュワートの歌はこちらから


*********************************

Dionne Warwick & Friends バージョン

こんな気持ちになるなんて考えてもみなかった
私としては
あなたのことをとても愛していると
伝えるチャンスがあってよかった

もし私が遠く去らなくてはならなくても
その時は目を閉じて今日の私たちのことを
思ってごらんなさい
そうして思い出すことが出来たなら

微笑み続けて 輝き続けて
いつでも私のことを頼りにしていいのよ 本当よ
そのための友達じゃない
良いときも 悪いときも
いつだってあなたのそばにいるわ
そのための友達じゃない

あなたは私のもとへやって来て そして私の目を開いてくれた
いま私は多くのものを知る事ができた
だから あなたに感謝しているわ

離れ離れになっているときでも
目を閉じれば分る
私の心からの言葉だということが
そうして思い出すことができたら

微笑み続けて 輝き続けて
いつでも私のことを頼りにしていいのよ 本当よ
そのための友達じゃない
良いときも 悪いときも
いつだってあなたのそばにいるわ
そのための友達じゃない

頼りにしていいの 本当よ
そのための友達じゃない
そのための友達じゃない

****************************

And I never thought I'd feel this way
And as far as I'm concerned
I'm glad I got the chance to say
That I do believe I love you

And if I should ever go away
Well, then close your eyes and try to feel
The way we do today
And then if you can remember

Keep smiling, keep shining
Knowing you can always count on me, for sure
That's what friends are for
For good times and bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for

Well, you came and opened me
And now there's so much more I see
And so by the way I thank you

Whoa, and then for the times when we're apart
Well, then close your eyes and know
These words are coming from my heart
And then if you can remember, oh

Keep smiling, keep shining
Knowing you can always count on me, for sure
That's what friends are for
In good times, in bad times
I'll be on your side forever more
Oh, that's what friends are for

On me, for sure
That's what friends are for
Keep smiling, keep shining

そしてこちらが有名になったディオンヌ・ワーウィック&フレンズバージョン


スポンサーサイト

03/02|T U Vコメント(0)トラックバック(0)TOP↑
この記事にコメント
名前:
コメントタイトル:
メールアドレス:
URL:
コメント:

パスワード:
管理人だけに表示:
管理者にだけ表示を許可
この記事にトラックバック
プロフィール

pjol

Author:pjol

ブログ内検索
最近の記事
カテゴリー
最近のコメント
最近のトラックバック
メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:

Welcome
RSSフィード
リンク
ブロとも申請フォーム