夜の闇の奥深くに忘れ去られた
一つのオーナメントがあります
何千もの光に彩られた
クリスマス・ツリーの中に

誰にも気づかれずに
一人ぽっちでそこにいます

誰にも見えないところで彼女は輝いています

何が起きたのか説明できません
私達が口にする言葉は全て
もはや問題ではないのです その時知るべきだったのです
私が分っているのはただ あなたが遠くにいるということだけ

このクリスマスの日に
このクリスマスの日に
このクリスマスの…

どこかで風が
雪の中に時を刻んでいる

もし 彼が彼女を見つけたら
決して姿を見せず
彼女の後ろについて行きます
足跡を残さないようにして

キラキラ光る飾り物と花飾りがツリーのなかでささやいています

何が起きたのか説明できません
私達が口にする言葉は全て
もはや問題ではないのです その時知るべきだったのです
私が分っているのはただ あなたが遠くにいるということだけ

このクリスマスの日に
このクリスマスの日に
このクリスマスの…

クリスマスよ 来て
ここにいてくれ
今日は彼女を見守ってくれ
危害のないように
あらゆる手を尽くして
守ってくれ

彼女を
優しく保護して
あなたの腕の中に
あなたが
彼女を私のところに戻してくださる
その日まで

夜の闇の奥深くに忘れ去られた一つのオーナメントがあります

祈りの言葉を聞くと
天使はそれをそっと放しました
そしてその後を追って
遠くの町にいる子供のところへ行きました

そこでは少女が必死に
空を探していました
願いを聞き届けてくれる星を見つけようと
でも星はなかなか見つかりません

彼女がやっと見つけた光は
一人ぼっちで光っている
古いバーのネオンサインでした
そのネオンサインに
彼女は家に帰れるよう願いをかけました

**********************

There is an ornament
Lost inside the night
There on a Christmas tree
With a thousand lights

No one can see her
She's standing all alone

Somewhere she glistens where no one can see

I don't believe I can say what had happened
All of those words that we put into play
No longer matter, I should have known that then
I just know you're far away

On this Christmas day
On this Christmas day
On this Christmas ....

Somewhere the wind
Carves moments in the snow

And if he sees her
He never lets it show
He just drifts behind her
Erasing every step

Tinsel and garland are whispered through trees

I don't believe I can say what had happened
All of those words that we put into play
No longer matter, I should have known that then
I just know you're far away

On this Christmas day
On this Christmas day
On this Christmas ....

Come, Christmas
Stay, Christmas
Watch over her this day
Keep her
Protect her
From harm now in every way

Shelter her
Gently
There in your arms she'll be
Until the day
When you
Bring her back home to me

There is an ornament lost inside the night

After he had heard the prayer
The angel gently set it free
And followed it to the father's child
In a far away city

And there the girl in desperation
Was searching through the sky
For a star that she could wish upon
But stars were in short supply

And the only light that she could see
There shining all alone
Was a neon sign on an old bar
And so on this,
she wished she was home


Jeff Scottのヴォーカル 二週間前のステージをこちらから


スポンサーサイト

12/03|Trans Siberian Orchestra - Christmas Eve and Other Stories 1996コメント(0)トラックバック(0)TOP↑
この記事にコメント
名前:
コメントタイトル:
メールアドレス:
URL:
コメント:

パスワード:
管理人だけに表示:
管理者にだけ表示を許可
この記事にトラックバック
プロフィール

pjol

Author:pjol

ブログ内検索
最近の記事
カテゴリー
最近のコメント
最近のトラックバック
メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:

Welcome
RSSフィード
リンク
ブロとも申請フォーム